Gimnastyka kręgosłupa Oława

Zapraszam na grupową gimnastykę  kręgosłupa w Oławie

poniedziałki i środy 18:00-18:55

Oławskie Centrum Edukacyjno-Rewalidacyjne

ul. Jarosława Iwaszkiewicza 9A, 55-200 Oława

Gimnastyka kręgosłupa Oława

Opis zajęć:

Jedne zajęcia z gimnastyki kręgosłupa trwają 55 minut.

Do 10 minut trwa rozgrzewka, aby nie pracować na „sztywnych” i „zimnych” mięśniach, przyczepach, więzadłach i aby pobudzić do pracy płuca i serce. Jest ona w pozycji stojącej, gdzie w marszu, krokach dostawnych itd. wykonujemy różne ruchy ramion i nóg, miednicy i kręgosłupa.

W części głównej zajęć ( już na matach ) pracujemy nad wzmocnieniem mięśni posturalnych: brzucha, pleców i pośladków, nad zwiększeniem ruchomości w obrębie obręczy barkowej i miednicznej oraz oczywiście samego kręgosłupa. Ćwiczenia w tej części przeplatane są krótką relaksacją mięśni i ich dotlenieniem, w celu dalszej  aktywnej pracy.

Na koniec mamy rozciąganie i wyciszenie organizmu przez ok.5-7 minut.

gimnastyka kręgosłupa Oława
GIMNASTYKA KRĘGOSŁUPA
Umiarkowane tempo, bez podskoków, głównie na matach, pod opieką rehabilitanta
Dla wszystkich, którzy chcą: – zadbać o poprawę sylwetki
– stać się bardziej wyprostowanym
– nauczyć się dbać o prawidłową postawę
– wzmocnić mięśnie pleców, brzucha i pośladków
– pozbyć się bólu pleców
– zwiększyć swoją sprawność fizyczną
– zwiększyć ruchomość w stawach barkowych, biodrowych, kręgosłupa
– dowiedzieć się jak siedzieć, stać, podnosić, dźwigać, pracować, aby nie wracać ciągle do bólu kręgosłupa i stawów
– zwiększyć swoją kondycję, aby krok stał się szybszy, lżejszy i sprężysty, a podbiegnięcie np.do dziecka, czy autobusu nie było już problemem
– spędzić aktywnie czas, więcej się uśmiechać i poznać nowych ludzi, podobnie myślących o dbaniu o siebie

IDEALNE dla tych, którzy
– mają siedzący tryb życia, lub wręcz przeciwnie, zbyt przeciążającą fizycznie pracę
– dawno nie ćwiczyli, a chcą wrócić do formy
– dla kobiet po ciąży jako pierwsze ćwiczenia usprawniające rozciągnięte mięśnie
– nie mogą\nie lubią skakać
ABY ŻYCIE STAŁO SIĘ LŻEJSZE, bo SPRAWNIEJSZE i BEZ BÓLU
Każdy wie, że należy ćwiczyć, ale nie każdy wie jak?
Dlatego TU liczy się wszystko:
– przyjęta pozycja do ćwiczenia
– przeprowadzony ruch\jego precyzja
– oddech
– zakończenie ćwiczenia
– relaksacja mięśnia
BO RUCH JEST JAK LEK,
ale trzeba wiedzieć jak ten lek „zażywać”, aby stan zdrowia nie pogorszył się.
ZAPRASZAM. Jestem fizjoterapeutką z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z gimnastyki kręgosłupa w zorganizowanej grupie. Powstały one tak naprawdę na prośbę moich pacjentów, a wielu z nich jest ze mną już 15 lat